Når vi mennesker har for meget kontrol, lever i vrede eller frygt, er det ofte det der styrer vores liv.
Måske er du bange for, hvad der sker, hvis du slipper kontrollen. For det er ikke sikkert tingene bliver som du havde tænkt. Men hvad er i virkeligheden, sandheden om at det skal være på din måde? Hvad nu hvis sandheden var, at det hele ville blive meget lettere, hvis du trådte et skridt tilbage?
Hvis du hele tiden har behov for at kontrollere andre, vil du ikke være i stand til at mærke dig selv. Du vil konstant være ovre i dem og påtage dig deres “rod”, frygt, sorg, vrede osv.
Du bliver garanteret nemt sur, vred eller bekymret på dem omkring dig. Du bruger så meget energi på dem, som du i virkeligheden fortjener at bruge på dig selv. Og tænk engang hvor meget mere, du kan være for dem, hvis du er fri.
Vi er alle unikke og har hver vores historik, som har gjort os til dem vi er i dag. Vi gør alle kun det bedste vi har lært, hver især. Og ingen andre kan ændre vores historie. Men du kan selv ændre dit fokus og din historie. Det vil altid være svære at ændre vaner og gøre noget nyt. Men prøv engang, for intet er umuligt, det kræver blot bevidst handling fra dig og måske en plan, så du ved hvad dit første skridt skal vær
Et første lille bitte skridt kan være, at sætte dig et sted med fred og ro. Luk øjnene, træk vejret ind igennem næsen og slip ud igennem munden. Lad blot dine tanker, svæve forbi, som skyer på himlen. Mærk så hvor dit fokus skal være lige nu.
Du kan alt hvad du sætter dig for





